CATEGORIES
29.3.2017

REMPPA KYYNELEITÄ

HOME

Praha teki niin hyvää, mutta kyllä se märkä rätti iski taas kovaa vasten kasvoja, kun saavuin kotiin. Tällä hetkellä olen nimittäin aivan loppu koko remonttiprojektiin ja tuntuu, etten saa sitä koskaan maaliin. Tullut matkan varrella koko ajan niin paljon pikkujuttuja, mitä en osannut yhtään ajatella tätä projektia aloittaessa. Alkuperäinen suunnitelmani "maalataan vaan seinät ja vaihdetaan lattiat" ajatus oli ehkä idioottimaisinta ikinä. Ei tässä onneksi ole mitään peruuttamatonta tai katastrofaalista käynyt, mutta pikkuasioita toinen toisensa perään, jonka vuoksi olen tällä viikolla vuodattanut ensimmäistä kertaa remppa kyyneleitä. Ei vaan enää jaksa.

Tässä vähän listaa asioista, jotka aiheuttaneet harmaita hiuksia:

  • Lattialaminaatin maalaminen kokeilumielessä -> vei sikana aikaa ja kesti noin viikon hyvännäköisenä
  • Keittiötason päällystäminen DC-Fixillä -> yleisilme ok, mutta saumat rumat ja jossain vaiheessa taso on silti pakko varmasti vaihtaa
  • Oikean lattian löytäminen -> kahden kuukauden projekti, jonka aikana menetin melkein toivon koko hommaan
  • Lattialistojen valitseminen -> ei helppo päätös tämäkään
  • Lattialistojen palaminen -> kun listat oli vihdoin valittu ja maksettu, niin varasto, jossa ne oli paloi. Jep.
  • Lattian asennus -> kun lattia vihdoin löydettiin, niin päänvaivaa on nyt sitten aiheuttanut lattian asennus. Lattia asennettiin perusäännön mukaan eli laudat kohti ikkunoita ja valoa kaikissa huoneissa, mutta nyt aloin epäröimään jos lattia näyttäisi paremmalta kun se olisi samansuuntaisesti koko asunnossa. Tätä kysymystä en ole vieläkään ratkaissut. Osa sanoo, että ei ole väliä missä suunnassa laudat ovat ja osa sanoo, että lautojen viistot voivat näkyä tosi rumasti jos valo tulee sivusta. Ota nyt sitten tästä selvää.
  • Lattian vajaus -> Lattia jäi myös hieman vajaaksi yhdestä huoneesta, joten sitä piti tilata nyt lisää ja odotetaan taas uutta toimitusta
  • Ovilistat -> tänään ovilistat tulivat, mutta ne ovatkin liian paksut ja koristeelliset, joten ne menevät sittenkin vaihtoon. Valitsin ne silloin lattialistojen kanssa sopiviksi, mutta livenä ei vaan näytä hyvältä.
  • Lattialistat uusiksi -> osa lattialistoista on jo ehditty laittaa paikoilleen suunniteltujen ovilistojen mukaan, mutta nyt kun ne menevät vaihtoon, niin myös lattialistat pitää repiä pois ja korjata. Mahtavaa.

Yllättäviä lisäkuluja on myös muodostunut mm. siitä, että ovet eivät mene kiinni uuden lattian paksuuden vuoksi, joten ne pitää hioa ja maalaa uusiksi. Asunto on myös niin vanha, että kaikki mitä vaihtaa/remontoi vaikuttaa jotenkin johonkin toiseen asiaan asunnossa. Ei siis ollutkaan mikään maailman helpoin pintaremontti, mutta ei voi mitään. Hammasta purren vaan tämä loppu vielä jotenkin läpi ja toivottavasti sitten pääsen nauttimaan uudistuneesta asunnosta. Haluan välittää kyllä kaikille remppaprojektin jaloissa pyöriville maailman isoimman halin. Niitä varmasti tarvitaan! 

20.3.2017

ETSINNÖISSÄ BETONISET YÖPÖYDÄT

HOME

Pictures from my Pinterest moodboard HERE

Aurinkoista maanantaita kaikki! Aivan super ihana ilma ja energiat ihan tosi korkealla, vaikka eilen oli ihan eri ääni kellossa lauantain karonkkajuhlien vuoksi. Koko päivä tuli vaan maattua sängyssä leffoja katsoen. Olisin myös voinut eilen syödä ihan mitä tahansa kahden kuukauden herkkulakojen loputtua, mutta mieli teki vaan kaikkea ihanaa kotiruokaa. Herkuttelinkin sitten voipuurolla, karjanpiirakoilla ja mm. ihanan kermaisella kanakastikkeella. Illalla korkkasin kuitenkin pakastimessa olleen Ben&Jerrys purkin, mutta sain tuhottua siitä ainoastaan 1/4 osan ennenkuin tuli sokeristoppi. Ei vaan jotenkin pystynyt! Nyt suunnitelmissa on jatkaa tätä freessiä linjaa kesään saakka vähän rennommalla otteella. Eli ei enää mitään virallista herkkulakkoa, mutta ajattelin pitää tämän hyvän treeni/ruokavalio boogien kuitenkin päällä.

Nyt itse postauksen aiheeseen, eli makuuhuoneen yöpöytiin! Haluan makuuhuoneeseen betonitasolla varustetut yöpöydät, mutta niiden löytäminen on tullut yllättävän haasteelliseksi. Löysin niitä varten myös todella hyviä DIY -ohjeita (mm. tästä postauksesta), mutta omat taidot eivät todellakaan riitä vastaavaan nikkarointiin. Kaikista paras osuma on ollut PETRA -pöydät (vikan kollaasin oikea alakulma), mutta pöytien toimitusaika vaihtelee 4-8 viikkoon riippuen nettikaupasta. Haluaisin pöydät nopeasti makkariin, että saisin sen valmiiksi. Siksi ajattelinkin kysellä nyt blogin kautta vinkkejä! Onko kukaan nähnyt vastaavanlaisia yö/sohvapöytiä jossain pääkaupunkiseudun sisustusliikkeessä, tai jossain nettikaupassa, jossa tuotteet olisivat valmiiksi varastossa ja toimitus nopeampaa? Kriteerinä minulla on ainoastaan betonitaso ja metalliset/mustat/valkoiset jalat. Korkeus pitäisi olla myös 50cm luokkaa, jotta pöydät menisivät linjassa sängyn kanssa. Tähän postaukseen saa myös vinkata muutenkin ihania sisustusliikkeitä pääkaupunkiseudulta, koska nyt kierrän niitä oikein toden teolla!

//Looking for nightstand tables like these. If you have any good tips, let me know!//